5 πράγματα για να σκεφτείς πριν φτιάξεις Social Media στρατηγική

Πήρες την απόφαση ότι ήρθε επιτέλους η ώρα να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς στρατηγικά τα social media για να προωθήσεις την επιχείρησή σου; Οι επιλογές και οι ευκαιρίες που σου δίνονται είναι πραγματικά πολλές, ωστόσο αν δεν λειτουργήσεις μεθοδικά και με σωστή στρατηγική, τα αποτελέσματα που θα δεις δεν θα είναι τα αναμενόμενα.

Να θυμάσαι ότι τα social media δεν μπορούν να κάνουν θαύματα από μόνα τους, για αυτό πριν ξεκινήσεις τις ενέργειές σου, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω ώστε να βεβαιωθείς πως είσαι στον σωστό δρόμο!

1. Τι θέλεις να πετύχεις;

Αυτή η ερώτηση μπορεί να ακούγεται είτε πολύ απλή είτε πολύ γενική, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό να την έχεις απαντήσει πριν ξεκινήσεις να τρέχεις τα social media, αφού είναι πραγματικά πολύ εύκολο να παρασυρθείς και να παρεκκλίνεις από τον στόχο σου. Να θυμάσαι ότι όλες σου οι ενέργειες, πρέπει να συγκεντρώνονται γύρω από τον τελικό σου στόχο.

Ο τελικός σου στόχος μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή και παραπάνω από τα παρακάτω:

  • Να χτίσεις brand awareness
  • Να προσελκύσεις νέους πελάτες
  • Να κάνεις περισσότερο engage τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου
  • Να κάνεις πωλήσεις

Αν θεωρείς ότι χρειάζεσαι ή θέλεις να πετύχεις όλους από τους παραπάνω στόχους, μην προσπαθήσεις να τους πετύχεις όλους με την μία. Ιεράρχησέ τους και θέσε προτεραιότητες, ώστε να ξέρεις τόσο εσύ όσο και η ομάδα σου πώς να σχεδιάσετε τις ενέργειές σας.

2. Ποιος είναι το κοινό σου;

Αφού ξεκαθαρίσεις τους στόχους σου, είναι ώρα να σκεφτείς ποιοι είναι οι άνθρωποι στους οποίους απευθύνεσαι. Αυτή η απόφαση θα κρίνει το πώς θα συνεχίσεις στο να στήσεις τις ενέργειές σου στα social media.

Αν για παράδειγμα, αποφασίσεις ότι το κοινό σου είναι οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σου, τότε όλες σου οι ενέργειες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς θα τους ενημερώσεις, θα τους φέρεις και θα τους κάνεις engage με τα social media κανάλια σου. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, από το να εγκαταστήσεις Facebook pixel στο site σου και να τους στοχεύσεις δυναμικά στο Facebook, μέχρι το να κάνεις email campaigns που να τους ενημερώνεις για τα social media σου ή και να βάλεις widgets μέσα στο site σου που να ενημερώνουν και να στέλνουν τους επισκέπτες απευθείας εκεί που θέλεις. Αυτά δεν είναι ανάγκη να γίνουν μεμονωμένα, μπορούν να τρέξουν παράλληλα και να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά.

Αν πάλι, ο στόχος σου είναι να προσελκύσεις νέους πελάτες, τότε θα πρέπει να δουλέψεις πάνω σε περσόνες για να καταλήξεις στα κοινά χαρακτηριστικά που ορίζουν το κοινό σου, ώστε να προσδιορίσεις πώς θα τους μιλήσεις και τι μηνύματα θα περάσεις.

3. Ποιες Social Media πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσεις;

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη σε social media στρατηγικές είναι να πηγαίνεις σε όλες τις πλατφόρμες που ξέρεις! Τα social media δεν θα σε φέρουν στο στόχο σου απλά και μόνο επειδή έχεις δημιουργήσει ένα εταιρικό account σε κάθε πλατφόρμα και ανεβάζεις μερικά posts. Το κάθε κανάλι χρειάζεται τη δική του στρατηγική, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό και ταιριάζει σε διαφορετικές επιχειρήσεις και προϊόντα.

Για αυτό είναι σημαντικό πρώτα να έχεις προσδιορίσει το κοινό σου, ώστε στην συνέχεια να ξέρεις πού μπορείς να τους βρεις. Αφού το αποφασίσεις, τότε θα ξέρεις σε ποιες πλατφόρμες θα επενδύσεις. Ψάξε στατιστικά και έρευνες για το κοινό που είναι ενεργό σε κάθε πλατφόρμα.

Για αρχή προτίμησε να ξεκινήσεις με μία ή δύο πλατφόρμες ώστε να τις χτίσεις σωστά και στη συνέχεια να περάσεις σε κάποια τρίτη. Αφού επιλέξεις σε ποιες πλατφόρμες θα κινηθείς, αν δεν τις γνωρίζεις επαρκώς, φρόντισε να ενημερωθείς για όλα τα τελευταία updates και features τους καθώς και για τις καλύτερες τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις, όσον αφορά τη διαφήμιση ή το περιεχόμενο.

4. Τι είδος περιεχομένου και τόνο θα χρησιμοποιήσεις;

Για άλλη μια φορά φαίνεται η χρησιμότητα της δημιουργίας περσόνων. Στην προκειμένη περίπτωση, χρησιμεύει καθώς δεν γίνεται να μιλήσεις με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους ανθρώπους και να περιμένεις ότι θα αποδώσει παντού εξίσου καλά.

Μεγάλο ρόλο επίσης σε αυτό το στάδιο έχει και η επιλογή της πλατφόρμας που θέλεις να αναπτύξεις, αφού η κάθε μία σε κατευθύνει προς συγκεκριμένο ύφος και ύφος περιεχομένου.

5. Πώς θα μετρήσεις την αποδοτικότητα;

Έχεις βρει τι θέλεις να πετύχεις, έχεις βρει σε ποιους θέλεις να απευθυνθείς, με ποιο μέσο και με τι ύφος. Σημασία έχει όμως να μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματα των ενεργειών σου ώστε να καταλάβεις αν αποδίδουν.

Η ανοδική πορεία των πωλήσεών σου για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη ότι οι ενέργειες που κάνεις στα social media αποδίδουν, αλλά δεν μπορείς να πεις με ασφάλεια ότι προέρχονται από εκεί.

Σε αυτό το στάδιο θα χρειαστείς ένα άτομο που να έχει καλή γνώση από analytics, ώστε να μπορεί να μετράει και να αναλύει τα στατιστικά της σελίδας σου. Όσον αφορά τις πλατφόρμες, οι περισσότερες προσφέρουν τα δικά τους analytics, ώστε να παρακολουθείς την πορεία των ενεργειών και καμπανιών σου.

Η επιτυχία ή η αποτυχία της κάθε ενέργειας και κάθε καμπάνιας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους στόχους που έχεις θέσει στην αρχή, αφού αυτοί θα αποτελέσουν και τα metrics σου.

Μπορεί Επίσης Να Σας Αρέσουν