Μαγαζιά εστίασης: Οργάνωσε ανεπανάληπτα events στο μαγαζί σου!

Από

Για να διαβάζεις αυτές τις γραμμές, θα έχεις μαγαζί εστίασης. Αυτή τη δουλειά, θα τη χαρακτήριζε κανείς την προσωποποίηση του απρόβλεπτου, και από την καλή και από την κακή πλευρά. Επηρεάζεται από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, τον καιρό, τα πολιτικά δρώμενα, την εποχή και την εποχικότητα και τόσους τυχαίους παράγοντες. Και δυστυχώς, το να προσφέρεις ένα καλό προϊόν, καλή εξυπηρέτηση και όμορφο περιβάλλον, πολλές φορές δεν φτάνει, ειδικά στην εποχή μας. Εκείνες οι ημέρες όμως, που το μαγαζί σου είναι γεμάτο και βλέπεις το χαμόγελο στα πρόσωπα των πελατών, δεν συγκρίνονται με τίποτα…Ας δούμε, πώς θα μπορούσες να προσφέρεις και επιπλέον αυτών που προσφέρεις ήδη, κάτι παραπάνω!

Για να οργανώσεις ένα event, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να αποφασίσεις είναι το είδος του event και την αφορμή – το theme του. Θα είναι ένα event με αφορμή την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου; Θα είναι δείπνο για τα Χριστούγεννα ή την Πρωτοχρονιά; Θα φιλοξενήσεις κάποιο μουσικό σχήμα με έντεχνο-λαϊκό πρόγραμμα για παράδειγμα; Θα μπορούσε να είναι πολλά ακόμη, η Ημέρα της Γυναίκας, μια Art βραδιά όπου θα φιλοξενήσεις έργα ανώνυμων καλλιτεχνών, ένα Bazaar με πράγματα από δεύτερο χέρι, ακόμη και ένα Fundraising event για ένα σκοπό – όπως την υποστήριξη για παράδειγμα των αστέγων στην περιοχή που δραστηριοποιείσαι. Όλα τα παραπάνω εξαρτώνται φυσικά από το στυλ του μαγαζιού σου (εστιατόριο/ταβέρνα/wine restaurant/καφετέρια/μπαρ). Ας υποθέσουμε ότι θέλεις να διοργανώσεις μία έντεχνη-λαϊκή βραδιά με συγκεκριμένο μενού. Σε αυτό το σημείο κάνουμε την λίστα μας, τί δηλαδή θα πρέπει να προμηθευτούμε και τί να φροντίσουμε.

Το Μουσικό Σχήμα

Καλώς εχόντων των πραγμάτων έχεις ήδη στο μυαλό σου κάποιο καλό μουσικό σχήμα – εάν όχι, υπάρχουν πάρα πολλά που παίζουν σε μαγαζιά είτε μία-δύο σταθερές μέρες κάθε εβδομάδα είτε μία μέρα κατ’ εξαίρεση όπως θα κάνουμε εμείς. Συνηθίζεται το ρεπερτόριο να συζητιέται από πριν με τον ιδιοκτήτη και πολλές φορές να προηγείται ένα «δοκιμαστικό», όπου το σχήμα θα παίξει μερικά τραγούδια για να τους ακούσεις. Σχετικά με την αμοιβή τους, υπολόγισε κατά μέσο όρο 40-60€/άτομο. Επίσης, θα πρέπει να συζητήσεις τι μουσικά όργανα και εξοπλισμό θα φέρουν αυτοί, ποια θα χρειαστεί να παρέχεις εσύ, π.χ. κονσόλα, και την ώρα που θα έρθουν την ημέρα του event για να ρυθμίσουν τον ήχο (2 ώρες πριν οπωσδήποτε).

Το Φαγητό

Αφού τα κανόνισες με το μουσικό σχήμα, πρέπει να σκεφτείς τί πιάτα θα σερβίρεις την ημέρα του event, και άρα πρέπει να έχεις τα υλικά σε αφθονία. Φρόντισε να είναι μεζέδες ή φαγητά εύκολα, που δεν θα μπλοκάρουν την κουζίνα αν πέσουν πολλές παραγγελίες μαζί. Απόφυγε να έχεις σχάρα, για την οποία αν έχεις πολλές παραγγελίες την πάτησες, και φρόντισε τα κρύα ορεκτικά να τα έχετε προετοιμάσει και να είναι έτοιμα για σερβίρισμα. Θα ήταν ιδιαίτερο και θα άρεσε στους πελάτες που επανέρχονται στο μαγαζί, να έχεις και 1-2 καινούργια πιάτα/μεζέδες που θα προσφέρεις εκείνη την ημέρα για να κάνουν την διαφορά. Τέλος, μην ξεχάσεις να παραγγείλεις μεγάλες ποσότητες κρασιού, ρακής και μπύρας.

Το Προσωπικό

Εκείνη την ημέρα όπως καταλαβαίνεις, πρέπει όλα να λειτουργήσουν ρολόι, τόσο μέσα στην κουζίνα όσο και στην σάλα. Μην τσιγκουνευτείς υπαλλήλους την ημέρα του event, καλύτερα να καταλήξεις να έχεις έναν σερβιτόρο που μπορεί να μη δουλεύει όλη την ώρα, παρά να χρειάζονται πράγματα οι πελάτες και να μην έρθουν έγκαιρα. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την κουζίνα, να έχεις και τον μάγειρα και τους δύο βοηθούς την ημέρα του event. Αυτό που θα σε βοηθήσει πολύ για να κυλήσουν όλα ομαλά και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, είναι να έχεις ένα σερβιτόρο τζιμάνι, που να μπορεί να καθοδηγεί τους πελάτες ως προς το τί θα παραγγείλουν (ανάλογα με τις δυνατότητες της κουζίνας) και να έχεις ένα πασαδόρο που να φροντίζει να μη χαθεί παραγγελία και να βγαίνουν όλα με την σειρά που πρέπει και στην ώρα τους.

Προώθηση-Προώθηση-Προώθηση

Το πιο σημαντικό βήμα για να προσελκυσθεί κόσμος στο event σου είναι η προώθησή του. Καταρχάς, θεωρούμε δεδομένο ότι έχεις σελίδα Facebook. Φτιάχνεις λοιπόν το event στο Facebook και καλείς όλους σου τους φίλους. Στη συνέχεια, ζητάς από το προσωπικό σου και οπωσδήποτε από το μουσικό σχήμα να κάνουν το ίδιο. Ανεβάζεις 2-3 posts “teasers” προ του event για να το υπενθυμίσεις στους προσκεκλημένους. Θα βοηθήσει πολύ να κάνεις εσύ ο ίδιος, ή να ζητήσεις από κάποιο φίλο σου που ξέρει, να διαφημίσετε το event στο Facebook, σε στοχευμένο κοινό σύμφωνα με την περιοχή και τις γύρω περιοχές σου.

Το ίδιο να κάνεις και στο Instagram, με Posts και stories. Επίσης, εάν ασχολείσαι ή έχεις κάποιον που ασχολείται με Google Adwords, τώρα είναι η ώρα να διαφημίσεις το μαγαζί – και το event σου. Δε χρειάζεται μεγάλο budget, ένα στοχευμένο και περιεκτικό μήνυμα στη διαφήμιση, με τα στοιχεία κράτησης του μαγαζιού σου αρκεί.

Εάν προβάλλεσαι ή συνεργάζεσαι με κάποιο τοπικό μέσο, όπως π.χ. Xalandri.gr (τυχαία ονομασία) οπωσδήποτε να επικοινωνήσεις μαζί τους προκειμένου να ανεβάσουν ένα αρθράκι με μία ωραία φωτογραφία για το event – σαν αφιέρωμα. Αυτό το ίδιο αφιέρωμα, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και σε άλλες πλατφόρμες, όπως το E-Table, το Trip Advisor και όπου αλλού διαφημίζεσαι.

Τέλος, μπορείς να φτιάξεις με τη βοήθεια ενός γραφίστα μία πολύ ωραία αφίσα με εντυπωσιακές φωτογραφίες και την τιμή ανά άτομο του μενού, και να την τοιχοκολλήσετε σε διάφορα σημεία στην περιοχή. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει κάποια κοπέλα που να κάνει αυτή τη δουλειά, με λίγα σχετικά χρήματα.

Καλή Επιτυχία!

Στο event, εκτός από τους πελάτες είναι ευκαιρία να περάσεις και εσύ καλά! Γιατί αυτό βγαίνει προς τα έξω! Μην ξεχάσεις να έχεις σε ετοιμότητα την ταυτότητα, την άδεια μουσικών οργάνων σου και το καταστατικό της εταιρείας. Για πιθανό έλεγχο. Να είσαι προετοιμασμένος/η ότι θα υπάρξουν απρόοπτα, να είσαι σε ετοιμότητα να τα ξεπεράσεις και καλή διασκέδαση!

Μπορεί Επίσης Να Σας Αρέσουν