Ποια είναι τα digital trends που ξεχωρίσαμε το 2017;

Στο τέλος κάθε έτους όλοι κάνουμε τον απολογισμό για την χρονιά που πέρασε. Τι καινούριο ήρθε; Τι παλιό έφυγε; Τι μας άρεσε και τι όχι; Ο απολογισμός μπορεί να αφορά τη ζωή μας, τη δουλειά, ακόμα και τα digital marketing trends! Ήταν μια χρονιά γεμάτη εκπλήξεις και ενδιαφέρουσες αφίξεις που κατέληξαν να είναι πολύτιμα εργαλεία στα χέρια των early adopters.

Εμείς συγκεντρώσαμε τα αγαπημένα μας digital marketing trends και λίγο πριν χαιρετίσουμε το 2017, κάνουμε μια ανασκόπηση…

Chatbots

Το καλοκαίρι του 2016 το Facebook ανακοίνωσε πως θα δώσει την δυνατότητα σε τρίτους να δημιουργούν τα δικά τους chatbots, κάτι που κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον των marketers, οι οποίοι θέλησαν αμέσως να δοκιμάσουν την νέα αυτή δυνατότητα. Μέσα σε λίγες εβδομάδες, τα chatbots κατάφεραν να γίνουν viral!

Τα chatbots αποδείχτηκαν πολύτιμο εργαλείο και σημαντική βοήθεια όσον αφορά την αυτοματοποίηση εργασιών αλλά και της ανάκτησης δεδομένων. Η δυνατότητά τους να ανταποκρίνονται στα μηνύματα των πελατών σε πραγματικό χρόνο έχει καταφέρει ήδη να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία των πελατών, αλλά και να ανακουφίσει τα στελέχη των customer service τμημάτων. Προσφέροντας τις κατάλληλες απαντήσεις σε σχόλια, απορίες και παράπονα, διασφαλίζεται ότι οι πελάτες δεν μπαίνουν σε μεγάλες λίστες αναμονής που μπορεί να τους δυσαρεστήσουν ή να τους αποτρέψουν από μία αγορά. Αυτή η δυνατότητα, έχει λύσει τα χέρια των marketers, αφού τους γλιτώνει πολύ χρόνο, τον οποίο μέχρι τώρα αφιέρωναν για να απαντούν και να εξυπηρετούν τους πελάτες οι ίδιοι.

Αν και τα chatbots είναι πολλά υποσχόμενα, δεν έχουν λειτουργήσει άψογα από την αρχή. Αρκετά, κυρίως στην αρχή, δημιουργήθηκαν χωρίς να έχουν να εξυπηρετήσουν κάποιον σκοπό, ενώ άλλα δεν είχαν προγραμματιστεί σωστά. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να ξεκαθαριστεί στους επίδοξους marketers, ότι πρέπει να ακολουθούνται πιστά οι οδηγίες, να είναι ξεκάθαρος ο σκοπός που εξυπηρετούν και να ελέγχονται τα δεδομένα που συλλέγονται.

Αυτό που μένει να δούμε, είναι πώς θα εξελιχθούν μέσα στο 2018 και αν τελικά θα καταφέρουν να εδραιώσουν την θέση τους.

Influencer marketing

Όταν μιλάμε για social media marketing, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μας ενδιαφέρουν, είναι τα νούμερα! Τι καλύτερο, από το να αξιοποιήσεις την δημοτικότητα ενός influencer ώστε να αυξήσεις τα δικά σου νούμερα και να φέρεις κοινό κατευθείαν μέσα στο site σου;

Σύμφωνα με μία έρευνα που αφορά το Twitter, υποστηρίζεται ότι το 49% των χρηστών βασίζονται στις προτάσεις που κάνουν οι αγαπημένοι τους influencers, ενώ το 40% ακολουθεί λογαριασμούς που συνδέονται με γνωστά brands.

Από την άλλη, στην περίπτωση του Instagram, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί η γη της επαγγελίας για τους fashionistas, τους ταξιδιώτες και τους λάτρεις του φαγητού, οι influencers είναι εκείνοι που κινούν τα νήματα! Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι επειδή οι καταναλωτές ψάχνουν να βρουν κάτι αυθεντικό για να ταυτιστούν, πέραν από απλά μηνύματα πώλησης. Άλλωστε έχει ήδη φανεί, ότι τα brands που συνεργάζονται με πραγματικούς influencers, έχουν μεγαλύτερα engagement rates. Αυτό κάνει την ζωή των marketers πολύ πιο εύκολη, καθώς μπορούν να κάνουν αποτελεσματικό branding.

Live video streaming

Ένα βίντεο αρκεί να είναι engaging, αστείο και να σου προκαλεί συναισθήματα για να γίνει viral μέσα σε λίγα λεπτά. Σήμερα, δεν υπάρχουν ακριβείς οδηγίες που να ορίζουν τον νόμο του virality, πράγμα που σημαίνει ότι η οπτική και η αισθητική σου μπορούν να δουλέψουν ανεξάρτητα από τη δυναμική του brand σου.  Και ενώ η τοποθέτηση του brand δεν είναι κάτι καινούριο, οι αμέτρητες ευκαιρίες που δίνει ένα καλό βίντεο, προσφέρει στους marketers την δυνατότητα να τραβήξουν όλα τα μάτια πάνω στο brand τους με έναν αποτελεσματικό και δημιουργικό τρόπο!

Το 2017 ήταν η χρονιά που όλα τα παραπάνω αποδείχτηκαν πιο χρήσιμα από ποτέ αφού το live video streaming έγινε ένας από τους πιο δημοφιλής τρόπους μετάδοσης περιεχομένου στα social media. Ο λόγος που η πορεία του είναι τόσο ανοδική, είναι πως η «κατανάλωσή» του είναι πολύ πιο άμεση και πολύ πιο εύκολη. Μάλιστα, το 80% των χρηστών υποστηρίζουν ότι προτιμούν να παρακολουθήσουν ένα video στο timeline τους, παρά να μπουν στη διαδικασία να διαβάζουν ένα άρθρο ή ένα post.

Τα smartphones είναι πιο απαραίτητα από ποτέ

Δεν είμαστε εδώ για να μιλήσουμε για την εξέλιξη των smartphones αφού κάτι τέτοιο είναι γεγονός εδώ και χρόνια. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται συνεχώς για τους marketers για την καλύτερη αξιοποίησή τους! Μέχρι σήμερα οι χρήστες των smartphones καλύπτουν περίπου το 40% της αγοράς, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει, ότι μεγάλο ποσοστό της online κατανάλωσης περιεχομένου γίνεται μέσα από συσκευές smartphones.

Το να μένεις, λοιπόν, ενημερωμένος για τα τελευταία trends στις smartphone εφαρμογές και υπηρεσίες δεν είναι απλά ένα πρόσθετο προσόν, αλλά μια απαραίτητη προϋπόθεση για να στήσεις σωστά μια digital marketing καμπάνια.

Μπορεί Επίσης Να Σας Αρέσουν